Jestem nauczycielem. Realizuję autorski program Origami z wierszykami z dziećmi młodszymi.

Moje zdjęcie
Olsztyn, Warmińsko-mazurskie, Poland
nauczyciel z pasją, autor wierszy dla dziei

środa, 19 października 2022

Żaba zwinka


Żaba zwinka
autor: Teresa Rutkowska -Wojciechowska

Jestem zwinna, jestem lekka,

podskakuję, kumkam, pływam,

mam brodawki na swym ciele,

żabą zwinką się nazywam.


Nie jestem wcale zielona,

lecz koloru beżowego,

a na grzbiecie mam dwa paski,

w odcieniu brązu ciemnego.


Mieszkam w lesie, gdzie jest cisza,

nie lubię hałasu, wrzawy,

lubię skakać w rytm kumkania,

uwielbiam  inne zabawy.


Bocian czarny jest mym wrogiem,

daleko przed nim uciekam,

chowam się w wysokich trawach,

czasami długo tam czekam.


Aby poszedł sobie szukać,

coś innego do zjedzenia,

przecież w lesie jest dość dużo,

do wyboru pożywienia.


Kiedy znajdziesz w lesie zwinkę,

dbaj, bym nie była straconą,

pozostaw mnie, nie dotykaj,

bo jestem żabą chronioną.

 

1 komentarz: